torsdag, november 01, 2007

Maven rumler....

altså min politiske mave. Før jeg fik børn var jeg politisk aktiv, men på grund af tidsmangel trak jeg mig tilbage, men uha i sådanne valgtider så kribler og krabler det godt nok alle steder efter at være med. Der er så mange ting jeg gerne vil ud med, om hvad jeg mener om vores velfærdssamfund, for har vi sådan et?
Er det velfærd når syge og ældre ikke kan få den pleje de har behov for, ikke kan få et dagligt bad og når der ikke er tid til at holde lidt i hånd og spørge ind til hvordan Fru Jensen egentlig har det i dag?
Er det velfærd med alenlange ventelister på behandling for livstruende sygdomme?
Er det velfærd når skolerne er ved at falde sammen om ørerne på lærere og elever, der går og blir syge af at være i rum der er inficeret med skimmelsvampe og skidt og møg?
Er det velfærd når vores veje ikke blir vedligeholdt og vores broer smuldrer? Gad vide hvornår en af dem braser sammen?
Er det velfærd når den offentlige transport dagligt er forsinket eller aflyst? DSB har haft 230.000 forsinkelser eller aflysninger inden for det sidste år!
Er det velfærd når vores daginstitutioner af økonomiske grunde er nødt til at holde lukkedage, så forældre ikke kan få passet børnene?
Jeg kunne finde meget mere som jeg ikke synes er velfærd, men det jeg blir rigtig rigtig gal over er at vores finansminister slår ud med armene og siger at vi kan købe hele verden! Jamen så skulle han da se og få købt nogen nye skinner til DSB, renoveret alle vores veje og broer. Bygge nogen nye skoler og ansætte noget mere personale i den offentlige sektor. Hvor svært kan det være??
I må undskylde mit politiske udbrud som ikke har ret meget med strik at gøre, men jeg kunne altså ikke la være. Jeg lover det ikke sker mere på den her side af valget.

7 kommentarer:

  1. Godt brølt løve!
    Har også selv været politisk aktiv i tidernes morgen = før børn. Er stadig meget meget optaget af politik - og er absolut ikke blevet mere 'moderat' med tiden. Det er tiderne vist heller ikke til, jo...
    Den siddende regering arbejder tydeligvis efter devicen: det vi ikke burde, gør vi - og det vi burde, gør vi slet ikke. Håber de bliver væltet med et brag! Så vi kan få noget ordentlig menneske- og verdenssyn på banen.
    KH Gitte B

    SvarSlet
  2. Kan kun være enig....

    Lad os da håbe at vi ved fælles hjælp kan få væltet den regering.

    Kh. Louise

    SvarSlet
  3. Før valget ryster
    politikere vores hænder,
    bagefter kommer turen
    til vores tillid.

    Rørende enig med dig!

    SvarSlet
  4. Du skal skam ikke undskylde - brøl endelig mere ud af den slags !!
    Jeg tror, der er nogle politikere der forveksler velfærd med velstand - ja, DK er et rigt land, men har vi det alle godt ???

    Kh Dorte

    SvarSlet
  5. Det er helt fint, gi´endelig din mening til kende. Kan jo kun stemme og så håbe på at der er mange flere der gør et bevist valg om hvad det er de vil med og ønsker af vores velfærdssamfund i fremtiden.
    God søndag og må valgresultatet være med dig, mig og forhåbentlig mange flere end ved sidste valg!

    SvarSlet
  6. Skulle nesten tro det handlet om Norge dette da... det er omtrent det samme her :-) I dag foreslo jeg at jeg skulle lage en stor pepperkakedeig og kjevle ned i de verste hullene i veien her. Men så mye deig klarer ikke engang jeg å lage. :-))

    SvarSlet