søndag, november 04, 2007

Færdige Firestarters


Jeg er blevet færdig med mine Firestarter sokker, og de er bare så skønne. Okay, de er en smule for store til mig og først tænkte jeg at gi dem væk, men nu vil jeg slet ikke af med dem. Det er så lidt de er for store og hvad er da skønnere end at gå og sjokke i store sokker, så dem beholder jeg selv.
Opskriften er på engelsk og som bekendt er jeg jo begyndt at strikke lidt efter engelske opskrifter, men den her var altså for svær. Der var beskrevet så mange teknikker som jeg slet ikke havde prøvet før, så jeg opgav hurtigt at strikke Firestarter sokker. Heldigvis var der en sød dame i Hobbyboden der oversatte den til norsk, så det hjalp gevaldigt på forståelsen.
Jeg håber ikke I blir trætte af at se på sokker for jeg har altså planer om at strikke indtil flere par i den nærmeste fremtid, til både børn og voksne.

12 kommentarer:

  1. Kom hid :-))) Vil da mægtig gerne se alle dine sokker. Altid spændende at se, hvad andre får ud af deres strømpegarn, jo. Og dine Firestarters: vildt flotte. Forstår godt, du ikke vil af med dem :-)
    KH Gitte B

    SvarSlet
  2. Nej nej, vi bliver ikke trætte af at høre om sokker, får jo gode ideer til at lave nogen her hos dig, hvis ellers tiden var der til det...

    SvarSlet
  3. Du er dyktig på å strikke sokker, og fine ble de. Med hilsen fra asterix.

    SvarSlet
  4. Hvor er de flotte, dine Firestarters. Tak for din mail, og for oversættelsen af opskriften. Jeg har prøvet og prøvet, men har kastet håndklædet i ringen! Disse sokker er for svære til mig, endnu! Men jeg er villig til at lade det komme an på en prøve igen engang i fremtiden. Med håbet om, at du og dine kære har haft en dejlig weekend. -Pernille

    SvarSlet
  5. Flotte sokker! Jeg har mønsteret på engelsk, men har ikke strikket de ennå. Ha en flott uke.

    SvarSlet
  6. Du har i hvert fald ikke gjort dine røde hoser grønne....
    Bortset fra det, vildt flotte..
    SOK, hvem der bare ku'!

    SvarSlet
  7. Kjempe flotte sokker :D

    SvarSlet
  8. Flotte sokker :) Jeg er pjattet med de små snoninger på siderne!
    mvh
    Dea

    SvarSlet
  9. Jeg er som Dea vild med de der snoninger på siden, farven er altså også ret flot..Engelske opskrifter kan altså også være svære for mig, fik engang taget ud i stedet for ind, fordi jeg ikke lige havde oversat increase og decrease rigtigt, fniiiis hvor så det dog sjovt ud....

    SvarSlet
  10. Wau de er rigtigt flotte de sokker. Det er helt vildt. Hvor har du den opskrift fra???

    Og nej det er rigrigt skønt at høre om sokker..... kom bare med dem:-)

    kh. Louise

    SvarSlet
  11. Så flotte sokker, kunne ønske jeg kunne strikke.

    june

    SvarSlet
  12. Hej Jane!
    Det er mange flotte projekter, du har fremstillet. Jeg er også hoppet på at strikke Firestarter, men ikke tilmeldt mig KAL´n. Følger bare med på bloggen ;-)
    For mig er det helt nyt at skulle starte med "Crochet cast on" - men jeg prøver. Hvis ikke det bliver pænt, så vil jeg bruge "Magic-metoden. Hvor mange masker har du brugt i foden? Jeg tænker nemlig, at 60 masker er for mange, da jeg har en ret smal fod.
    Hvis du vil svare mig, er min mail:
    strik_chris@ yahoo.dk :-))

    SvarSlet