tirsdag, juni 29, 2010

1-2-3 strømper

123 002

Endelig ser det ud til at sommeren er kommet og så strikker jeg strømper, altså hvad er nu det for noget?

Nå, men altså det er ved at være et stykke tid siden jeg startede på dem og da var det sgi da koldt ;-)

Eller, sandheden er nok at jeg jo altid har strømper på pindene, så derfor kommer der en jævn strøm af strømpe-indlæg her på bloggen.

123 006

Denne gang har jeg lavet et lille, men nemt mønster på strømpen, der gør at den får lidt rib-effekt. Mønsteret er sådan set bare 1 r, 2 vr, 3 r, 2 vr, 1r, 2 vr, 3 r, 2 vr på hver pind over 4 omgange, derefter forskydes mønsteret så de næste 4 omgange hedder 2 r, 2 vr, 1 r, 2 vr, 3 r, 2 vr, 1 r, 2 vr, 1 r osv. osv.

Denne gang har jeg prøvet at strikke, en for mig, ny tå. Vejledningen til den, fandt jeg hos annepålandet.

Strømperne er strikket med Ingelise strømpegarn på p 2½.

Fortsat god sommer.

123 009

7 kommentarer:

  1. tja, jeg strikker huer i øjeblikket, det er vist ikke bedre :-) men jeg have behov for noget "slå hjerne fra strik" er er kørt træt i strømper

    SvarSlet
  2. Suveren skønne sokker, sommeren egner sig til sokkestrik, netop fordi man ikke skal sidde med al det uld i skødet mens man strikker.

    Elsker mønsteret til ribsokken, det giver virkelig en god effekt, nemt, og så lige lidt mere end en rib :-)

    God sommer strik

    SvarSlet
  3. Gid jeg ejede din flid med hensyn til strømpestrikning, for jeg elsker hjemmestrikkede strømper:-)

    SvarSlet
  4. Hei! Jeg besøker bloggen din for første gang i dag, og finner mye fint her. Jeg legger meg gjerne til som følger her :-) Ønsker deg en fortsatt fin sommer!

    SvarSlet
  5. Det er nu også en god ting at være i god tid med hensyn til de strikkede sokker. Når først efteråret kommer, så er det næsten for sent hvis der skal produceres et større parti. Tå opskriften du henviser til, er næsten den som jeg strikker. Jeg strikker to masker sammen i starten af pinden, på alle 4 pinde. Det giver næsten det sammen mønster, nemlig stjernemønstret. Det er et flot mønster i ribsokken, det giver en fin variation :))

    SvarSlet
  6. Ih, så flittig du er med de strømper... Tror simpelthen at du har Vendsyssel's største strømpelager... ;o)

    Du skrev på min blog, at du gerne vil ha' en gine... Kig på Gul & Gratis; der er et sted i Hjørring, hvor de vist sælges til 300,- kr...

    SvarSlet
  7. Sikke skønne sokker. Har selv lært at strikke strømper engang, det må jeg have genoptagaet....

    SvarSlet