onsdag, oktober 14, 2009

Fødselsdag og brunsviger


Der er intet som en brunsviger frisk fra ovn. Brunsviger ikke noget, man spøger med og der er ingen diskussion om hvordan en brunsviger skal være. Blød og snasket med masser af fyld og det aller aller vigtigste, nemlig pyntet med flødeskum og slik. Det er ihvertfald sådan den skal være når man kommer fra nordjylland.
Brunsviger og fødselsdag hører sammen og i dag er det Jonas´ 7 års fødselsdag så jeg brugte lidt af formiddagen til at bage brunsviger. Jeg har før bagt brunsviger selv, men plejer nu mest at overlade det til bageren. Desværre har der for en måneds tid siden været brand i bageriet og et nyt bageri er ikke færdigt endnu, og så må man jo klare sig selv :-))
Grunden til der ikke er flødeskum på hele kagen, er at Andreas ikke bryder sig om flødeskum og at en anden ikke har godt af det ;-)


Jeg glæder mig til i aften når ungerne er kommet i seng. Så vil jeg sætte mig godt tilrette i sofaen med kaffe og strikketøj :-))

7 kommentarer:

  1. uhm, den ser god ud. Tillykke med sønnen og velbekomme :)

    SvarSlet
  2. Hei
    Takk for hyggelig besøk hos meg.
    Jeg vet ikke helt hvordan kake det er, men det ser deilig ut.
    Så fin genser du strikker på også. Det er deilig å kunne sette seg ned med strikketøyet om kvelden.

    Ha en fin uke videre, klem :)

    SvarSlet
  3. Tillykke med sönnen og der er nu ikke noget så godt som kagemand, det kalder vi det som oprindeligt kommer fra udenfor Århus. Og vi har glasur i stedet for flödeskum, men jeg kunne nu lige gå ombord i din kage!

    SvarSlet
  4. Den kaken ser kjempegod ut ! kunne du tenke deg å dele oppskriften?

    SvarSlet
  5. Tusen takk for hyggelig kommentar i min blogg!
    Kaken din ser så lekker ut! Er sikker på at den blir en suksess i selskapet :o)

    SvarSlet
  6. Den brunsviger ser god ud. Men der skal ikke flødeskum på. Men det er sjovt at se forskellighederne for landsdel til landsdel.
    Merete

    SvarSlet