søndag, september 06, 2009

Ligustersværmer.


Under hækkeklipning i dag stødte vi på denne lille fyr. Vi havde aldrig set sådan en før, så vi googlede "larver" og fandt frem til at det er en ligustersværmer.
Jeg synes altså den er klam, jeg kan altså slet ikke med sådan noget kryb, heller ikke snegle, frøer, firben osv. I det hele taget er jeg ikke meget for noget fra dyreriget. Heldigvis har vi ikke set det helt store til hvepse i år, dem er jeg jo nærmest "allergisk" overfor. Det er ihvertfald det jeg plejer at sige når folk undrer sig over, hvorfor jeg flygter, bare jeg ser skyggen af dem.

2 kommentarer:

  1. Jeg tror nu hvepsene er ligeså bange for dig som du for dem....

    SvarSlet
  2. Tjaa, du har nok ret ;-)
    Du har jo set hvordan jeg skaber mig når der er hvepse i nærheden :-))

    SvarSlet