tirsdag, maj 26, 2009

Det er Barnaby´s skyld!


Det Lille Topstykke er færdigt og klar til brug af en lille spirrevip, men ikke helt uden fejl :-(
Samtidig med at jeg strikkede de sidste par omgange inden ærmemaskerne skulle hvile, sad jeg og så Barnaby (yndlingskrimien lige for tiden), jeg havde læst at på de to sidste omgange skulle ærmemaskerne strikkes vrang. Det glemte jeg lykkeligt alt om og de blev altså strikket ret. På det tidspunkt gad jeg ikke lige trævle mere op, så jeg strikkede bare to pinde mere, hvor jeg huskede vrangmaskerne. Well, it´s handmade!
De sidste ca 20 omgange ifølge opskriften, har jeg ikke strikket, da udgaven her skal bruges som top, men i mit lille ydmyge garnlager ligger nu det smukkeste mørkerøde garn, der skal blive til en Topstykke-julekjole. Den glæder jeg mig til at strikke når efteråret sætter ind.


Faktaboks
Opskrift: Geilsk Lille Topstykke
Garn og forbrug: 60 gram Auberginefarvet Supersoft fra Marianne Svit
Pinde: Rundpinde 40 & 60 cm nr 3½
Ændringer: Strikket kortere.

11 kommentarer:

  1. Nej hvor er den fin. Jeg kan så godt lide det topstykke. Desværre er lille Ida, der er 3 uger for lille til den men kommer tid kommer Topstykke.
    Jeg kan godt forstå at Barnaby kan distrahere dig. Det er en usædvanlig god serie.

    SvarSlet
  2. Den ser vel nok skøn ud - dejlig glad farve. Det der med handmade, kaldes "tilpasning" af oprindelig mønster herhjemme hos mig.

    SvarSlet
  3. Den var flott! Ha en fin uke hos deg.

    SvarSlet
  4. Den er fin, og tænk sig, 60 gram....:-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare yndig, dit lille topstykke. Det er kun dig som ved at der mangler 2 vrangpinde.
    Merete

    SvarSlet
  6. Fin ser den ud,
    med eller uden fejl ,)
    Den krimi er også god.
    Yt.

    SvarSlet
  7. Rigtig flot. Og meget personlig :-))). Sådan kalder jeg mine fejl - personligt præg :-).

    KH Gittemay

    SvarSlet
  8. Å for ei nydelig farge du har strikket topstykke i, den er jo fin i seg selv også da.

    SvarSlet
  9. Hej Jane.
    Den er bare super super flot. Jeg ser også tit Barnaby, god underholdning og nem at strikke til.
    Har du set jeg har sendt dig en e-mail via din hotmailadresse?
    Hilsen
    Dorthe

    SvarSlet