mandag, september 08, 2008

Sokkenitis - Startitis


Selvom jeg har 2 par sokker på pindene i forvejen, har det ikke forhindret mig i at starte på nogen nye. jeg har længe haft lyst til at begynde på Circle Socks og i aftes da ungerne var lagt i seng slog jeg så masker op til dem. Jeg er dog startet med at lave 10 omgange rib 2 ret, 2 vrang da jeg har en forestilling om at sokker uden rib, de falder altså ned!
Som sagt har jeg 2 andre par sokker på pindene, men derudover har jeg også en lille trøje i størrelse 2 år + jeg har et Forest Canopy Shoulder Shawl der faktisk er strikket færdigt, men ak jeg kan ikke tage mig sammen til at få det blokket, eller måske er det fordi jeg har haft travlt med alt muligt andet. Der kommer nok et billede af det, når jeg har taget mig sammen!

12 kommentarer:

  1. Dejligt at lidt strik også har ret...Blokningen skal du nok nå.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Der er da overhovedet ikke noget galt med at starte et lille projekt ;) Og de ser altså skønne ud, de sokker!

    SvarSlet
  4. Flotte sokker du der har gang i.

    Definitionen på en strikker må så absolut være: et kreativt menneske som har brug for at ha flere eller måske nærmere mange projekter i gang af gangen.

    Hilsen Krista.

    SvarSlet
  5. Ej, hvor er de flotte dine sokker. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
    Mvh Strikkeren

    SvarSlet
  6. De ser godt nok spændende ud, altid rart med et lille håndarbejde ;-)

    SvarSlet
  7. Det er da nogle rigtig spændende sokker du har gang i der.

    Og dejligt med lidt nemt ind imellem :-)

    SvarSlet
  8. Jeg har lige hygget mig hos dig (blog). Der var da sjovt at laese du strikker vaskeklude. Jeg har selv den tanke, da jeg har saa meget bomuldgarn. For mange aar strikkede min mormors soester disse til hele familien.
    Smarte sokker strikker du.
    Hilsen Amelie

    SvarSlet
  9. Du har da gang i et par projekter... de sokker ser altså skønne ud - farven er helt uovertruffen :-)

    SvarSlet
  10. oi så moro :D Jeg holder også på med circle socks nå :p Det er det første jeg strikker ut ifra en oppskrift på engelsk, og det er da ikke så skummelt som jeg trodde :p Nydelige farger på garnet ditt ;)

    SvarSlet
  11. Nej hvor er de dejlige... Dit nye sokkeprojekt mener jeg, men blusen er også blevet rigtig skøn :) Min erfaring er at de yngste her i familien eeeeelsker håndarbejde lavet til dem :D Mon de kan mærke kærligheden der ligger i hver maske? ;)
    Jeg har fornylig blokket et lacesjal - og det var federe end at strikke det. Farver og mønster kom til sin ret, så find en halv time og du skal se løjer ;)
    Skøn blog forresten :)

    SvarSlet
  12. Hej Jane.
    De sokker ser spændende ud at strikke - jeg fulgte dit link og hentede opskriften - dem må jeg prøve at strikke engang.
    Jeg har føjet dig på min liste - sjov måde at finde hinanden på.
    Hilsen Alice

    SvarSlet