mandag, maj 26, 2008

Jeg vil ha´ regnvejr

Hvor er jeg da misundelig når jeg læser på andre blogge, at de har fået regn. Vi har overhovedet ikke fået en dråbe regn. Jeg trænger altså til en regnvejrsdag. Ja man må vel ikke klage over vejret og hvis ret skal være ret så nyder jeg da også solen.
Alligevel vil jeg bare så gerne ha en regnvejrsdag, en rigtig sjaskvåd en af slagsen, hvor man bare hygger sig indendøre med nybagte boller og kakao. En dag, hvor jeg kan hygge med ungerne og ikke skal rende rundt alle vegne i kvarteret for at holde øje med, hvad de laver. Vi er jo strejkeramt, så Jonas er hjemme hele dagen og Andreas og en af hans klassekammerater er her fra middag af og så er der alt det "løse". Naboer og genboers børn er jo også hjemme. Normalt plejer jeg ikke og rende rundt og holde øje med ungerne konstant, men det er som om, at når de er så mange samlet, så skal der laves alverdens ulykker. Jeg forstår det ikke, de plejer sjældent at lave de helt vilde skarnsstreger, men i de her dage prøver de altså grænser af. Selv om jeg skælder ud, så kan jeg da godt bagefter se det komiske i at de f.eks har været i garagen og hente to save (dog ikke motorsave) OG høreværn og så ellers lynhurtigt ned på legepladsen og save i træer! Det var så den dag de kom tidligt i seng og nærmest blev truet med politi og børnehjem. Særlig pædagogisk det er jeg ikke, ellers havde jeg jo strejket;-) Det gør jeg huleme når pædagogerne går i arbejde igen, så blir ungerne afleveret til åbningstid og hentet til lukketid. Nej, pjat til side, men det er altså derfor jeg ønsker mig sjaskhamrende regnvejr, så vi kan få en indedag.

3 kommentarer:

  1. Det med regn er jeg enig med dig i. Ikke fordi jeg trænger til inde hygge, men planterne i min have trænger. Men jeg kan godt følge dig, det er lidt som når vi rammer sensommeren, så trænger jeg også til lange inde aftener- vi er ikke nemme at gør tilfredse, måske vi skaulle prøve at leve i nuet :-)

    SvarSlet
  2. Så skulle du ha' boet her på sjælland i dag Enaj. Vi har fået 30 mm, og da jeg både har haft både ude og inde job i dag, har jeg været våd mange gange i løbet af dagen.
    KH Lise

    SvarSlet
  3. Igår havde vi kun det "regn", der kunne holde fliserne våde hele formiddagen, så her mangles der også regn...
    På sin vis er det jo dejligt når børnene kan lege sammen på vejen, men nogle gange støbes der jo kugler....hi hi...
    kh
    Annette

    SvarSlet