lørdag, januar 16, 2010

Lidt har også ret.


Det er ikke blevet til meget strik i ugens løb, men et par strømper til min mor har jeg da fået færdige og indimellem strikker jeg også lige nogen pinde på et Lacy Baktus.
Strømperne er næsten ens, men da jeg var lige ved at være færdig med nr 2 strømpe, var der en knude på garnet og derefter passede det sgi´ ikke rigtig med farveforløbet, men pyt, jeg er sikker på min mor er ligeglad. Hun er vist bare taknemmelig for at jeg gider strikke strømper til hende. Hun kan ikke selv strikke mere, da hun stadig er lam i højre hånd efter blodproppen for 1½ år siden.

Ellers har ugen været præget af, at vi er ved at lave badeværelse. Ikke den helt store tur med et splinternyt badeværelse, men nye gulvfliser og et nyt toilet. vi fik nyt skabsarrangement derude for ca 3 år siden og det genbruger vi. Det har så betydet at vi ikke har kunnet gå i bad i denne uge, men det kan nu ikke hidse mig særlig meget op, for vi overlever nok en uge med etagevask og hårvask ved køkkenvasken. Det er endnu værre at her i weekenden skal vi altså også undvære et ordentligt toilet. Alle toiletbesøg foregår på et midlertidigt tørcloset ude i en iskold garage. Det inviterer ikke ligefrem til lange toiletbesøg medbringende diverse reklamer eller ugeblade :-))
Heldigvis har manden lovet at toilet og bad er klar senest søndag aften. I kan tro jeg glæder mig :-))

5 kommentarer:

  1. Du har ganske ret lidt har også ret. Skønne strømper. Det gør ikke noget at de ikke er ens.
    Merete

    SvarSlet
  2. Har prøvet at måtte undvære badeværelse i en uges tid - ih hvor var det rart atter at kunne tage det i brug ;-)
    ...det er snart søndag :-D

    SvarSlet
  3. Man kan ikke se det, hvis man ikke lige ve' det... Jeg synes strømperne er rigtig flotte, og jeg er sikker på at din mor bli'r rigtig glad for dem... ;-)

    Py ha, vi har også prøvet at være uden badeværelse - endda i længere tid. Det kan være lidt af en prøvelse, men det går jo som regel fint med diverse underlige arrangementer af toilet- og badeforhold. Vi havde toilet i campingvognen, og tog bad i en stor balje i bryggerset... Her i huset hedder det: Intet er umuligt og alt kan la' sig gøre... ;o)

    SvarSlet
  4. Sokker er så dejligt at strikke! Næsten ingen montering. Et nemt lille projekt, og så er der altid en eller anden, der bli´r glad for et par lækre håndstrikkede sokker.

    SvarSlet
  5. strømper er altid en god gave;-)
    og sikke noget med toilet ude..uha..stakkels dig

    SvarSlet