mandag, december 28, 2009

Årets bedste strik


Jeg har strikket meget i 2009 og når man strikker meget så er der noget der ender skidt og noget der ender godt.
Det knap så heldige gider jeg ikke bruge tid på, men her er årets bedste strik.
Nr 1 på listen er helt klart Topstykket, som er det stykke strik, jeg har brugt allermest nogensinde. Supergod model, også til os der har både til gården og gaden :-)

Nr 2 er mine knæstrømper, som jeg desværre tror har mødt sin skæbne. I går da de kom ud af vaskemaskinen var rib, hæl og tåen på begge strømper filtet. Jeg ved ikke hvad der er sket, de har været vasket mange gange og altid i maskine, ligesom jeg altid har gjort med alle mine hjemmestrikkede sokker/strømper. Jeg har aldrig været udsat for det før, men altså det røde garn er helt filtet sammen. Det grå og sorte fejler ingenting. Underligt og meget meget ærgerligt.

Nr 3 er Olive. Jeg tror den er næsten på højde med Topstykket, men også kun næsten. Modellen er jo ikke helt beregnet til quinder i str. xxl, men alligevel er det da lykkedes mig at klemme mig i den og jeg befinder mig ganske udmærket i den.

6 kommentarer:

  1. ih hvor ærgeligt med dine strømper , for de er da bare for fede :-) Topstykket er super og lige nu har jeg Olive på pindene og satser på den også. Mit bedste strik i 2009 er helt klart "hvirvelstrøm" ....

    SvarSlet
  2. ja mit bedste strik har helt klart været restegarn-strik af LettLopien til den stribede cardigan til migselv. Den er flittig brugt...
    ja, indimellem er der noget der lider "vaskedøden" -men "shit-happens" ofte af uforklarlige årsager. seneste blev en hue herhjemme til dukkehue...

    SvarSlet
  3. Lækkert strik.
    Hvis det kun er det røde garn på strømperne, der er filtet, så kan du da bare trevle det op og strikke nye tæer og hæle på. :)

    SvarSlet
  4. Der er da også nogle super gode ting, dem kan jeg godt forstå du er glad for :) Meget meget sært med de sokker!

    SvarSlet
  5. Jane, hvor er det nogle flotte ting du har strikket. Jeg nåede slet ikke at få komplimenteret dig for Olive. Den er superklædelige, også med korte ærmer. Nu vil jeg altså også have et topstykke. Min Mor, datter og svigermor har fået, så nu må det da være min tur!

    SvarSlet
  6. Jeg kan godt forstå, du er glad for Topstykke. Det er jeg også.
    Jeg har strikke FEM i 2009. Men nu gider jeg ikke lave flere lige med det samme :) 1 i Geilsk tynd uld som opskriften foreskriver. 1 i Geilsk silkeuld, 1 i Geilsk silkehør, 1 i Holst uld (alle M) og 1 str. 2 år i Holst uld.
    Alle er en stor succes.

    SvarSlet