søndag, juli 06, 2008

Tillykke min søn


I dag for 15 år siden kom ældste til verden. Han var lille bitte. vejede kun 1590 gram og var 43 cm lang. Født 6 uger for tidligt. Det var nu ikke fordi han selv ville ud før tiden, men jeg blev alvorlig syg under graviditeten og lægerne ville have ham ud. Først 3 døgn efter han var blevet taget med kejsersnit så jeg ham. Jeg lå nemlig på intensiv og kunne ikke flyttes og han lå på børneafdelingen og kunne heller ikke flyttes. Og den stakkels stolte fader futtede fra den ene afdeling til den anden, så glæden var stor da jeg endelig efter 3 døgn kunne flyttes og kunne se min søn. Aldrig havde jeg set så lille et menneske, men hold da op, hvor jeg synes han var smuk. Så lille bitte, men alligevel helt perfekt.
Jeg husker også stadig at jeg synes alle de andres nyfødte børn var enormt grimme.
Enhver so synes jo bedst om sine egne grise;-)
Allerede efter 3 uger havde han taget næsten 1 kg på og vi fik lov til at komme hjem.

6 kommentarer:

  1. til lykke med ham, Jane! hvor er det et fint billede af en glad lille dreng.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Gratulerer med dagen!

    SvarSlet
  3. Ja, tillykke med sønnen. selvfølgelig er ens eget barn jo det smukkeste og ingen kan måle sig det....
    kh
    Annette

    SvarSlet
  4. Tillykke med din søn, Jane! Det må have været en voldsom oplevelse dengang - men dejligt at læse, at alt gik godt :-)

    SvarSlet
  5. Forsinket tillykke med din store dreng.

    Jeg har kun prøvet at være adskilt i 6 timer og det føltes som dage. Men heldigvis har man al tid i verden til, at få indhentet bagefter.

    Håber at I havde en god dag.

    SvarSlet
  6. Et forsinket tillykke til en dejlig knægt der sikkert ikke kan gå i fred for pigerne :-)

    SvarSlet