torsdag, juli 31, 2008

Fra succes til fiasko


Efter mine sidste succes´er med mit strik, er det blevet tid til en fiasko. Jeg har gået og tænkt lidt over om jeg overhovedet skulle lægge den på bloggen, men her er den altså.
En bluse, der skulle have været en hættetrøje, til niecen. Det har den også været, endda to gange. Første gang strikkede jeg bare derudaf uden strikkeprøve osv og da den var færdig kunne jeg da godt se at den var alt for lille. Så trævlede jeg op og strikkede på en tykkere pind, men det var garnet altså ikke egnet til, så det blev noget værre slaskværk og atter en gang blev den trævlet op. Derefter lå garnet længe og ventede på, hvad jeg så kunne finde på og nu er den så endt med at blive til en oppe-fra-og-ned bluse, sådan lidt løseligt baseret på opskriften fra Bendixgarn, men stadigvæk så er den altså en fiasko. Den ligner ingen verdens ting og er mildest talt noget værre makværk. Jeg har ikke en gang gidet at vaske den endnu, så måske kan det hjælpe lidt på det krøllede udseende, men arrgg jeg gider den ikke lige nu!
Fakta:
Opskrift: Lidt ala Bendix opskrift
Garn: G-B Bamboo color farve: skumfiduser
Forbrug: 190 gram
Størrelse: ca 1½ år
Pindenr:
Godt eller skidt: Noget værre l...

N.B. Garnet er der ingenting i vejen med, det passede bare ikke til det projekt jeg havde her.

8 kommentarer:

  1. Så Så, ro på nu ;-)) jeg syntes da den ser fin ud, men det vigtigste er jo selvfølgelig at du er tilfreds.

    SvarSlet
  2. Jeg synes faktisk også den ser rigtig fin ud, men skumfiduser og strik passer måske ikke helt sammen?? :-)

    SvarSlet
  3. Træls ;-( - Og endda efter flere forsøg. Om ikke andet kan man da sige, at du var beskæftige med garnet i et godt stykke tid......

    SvarSlet
  4. Du skulle prøve at vaske den og se om det ikke hjælper. Jeg kender det alt for godt selv. Farven er en rigtig tøse farve
    Merete

    SvarSlet
  5. Jeg synes da den ser fin ud,men kender alt for godt det med, at man ikke selv er tilfreds.Ligesom Merete tror jeg, at du skulle prøve lige at vaske den. Garnet og især farven, synes jeg, indbyder til en enkel model ligesom den, du har lavet.

    SvarSlet
  6. Ja, det er nogen gange det værste ved at være kreativ.
    Man bliver utrolig kritisk.
    Især over for det man selv laver.
    Selvom andre syntes det er pænt, kan man altid selv se den mindste smule skævhed eller fejl.
    Men det er jo et kors vi må bære ;-))

    P.S. Jeg syntes altså at den er pæn!

    SvarSlet
  7. Jeg synes den så riktig så fin ut, jeg! :)
    Men man skal jo være fornøyd selv også ;) Ha en fin kveld!

    SvarSlet
  8. Den ser da riktig søt ut på bildet, men er man ikke fornøyd så er man ikke fornøyd.

    Plagg av opprekksgarn blir vanligvis mye penere etter vask og damping.

    SvarSlet