fredag, juli 11, 2008

Smaug



Det er vist på tide med lidt strik her på kanalen.
Jeg synes det er temmelig svært at tage nogen ordentlige billeder af sokker, så I må tage til takke med dem her.
Det er efterhånden længe siden jeg har strikket et par sokker, men nu er jeg da endelig færdig med et par. Der er vist nok et par enkelte skønhedsfejl hist og pist. Jeg plejer ikke at have svært ved at memorere et mønster, men det her mønster tog pippet fra mig og hvis ikke jeg hele tiden kiggede på diagrammet, så gik det galt. Spørg mig ikke hvorfor, for det er altså overhovedet ikke svært.
Fakta
Opskrift: Smaug
Garn: Admiral aquarell
Pinde: nr 2,5


Min February lady sweater når desværre ikke at blive færdig inden ferien, da jeg har strikket mig til en dårlig skulder. Den er lidt tung at sidde med når ærmerne strikkes, så det er muligvis derfor. Nu får den lov at holde ferie i en uges tid og så lover jeg den blir strikket færdig.

I går var jeg i Aalbæk og købe garn til en sommerudgave af FLS. Den skal strikkes i dobbelt bomuldsgarn (Lyric 8/4) og med korte ærmer.

11 kommentarer:

  1. Fine sokker.Jeg kunne ikke se noen skjønnhetsfeil. Det var et stilig mønster. Tror jeg må prøve meg på det en gang - men kanskje ikke i sommervarmen.

    SvarSlet
  2. Det med "strikkeskader" kan jeg godt tilslutte mig. Jeg har også strikket mig til et lidt dårligt håndled, men så må jeg jo lade det hvile lidt ;-))nu tror jeg vinduerne i huset skal ha' en omgang så kan det være det dårlige blivet arbejdet lidt på plads ;-))

    SvarSlet
  3. Ja, jeg har også lige ødelagt håndryggen :-)

    Jeg synes at dine sokker er blevet rigtig fine. Selv oplever jeg ofte, at jo mere enkelt et mønster er, desto mere kludrer jeg i det. Jeg tror, det er fordi, man bare tænker "piece of cake" og ikke tror, det skal have opmærksomhed :-)

    SvarSlet
  4. Håber strikkeskaden forsvinder med 1 uges ferie.

    God idé med en sommerudgave af FLS. Glæder mig til at se den.

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  6. nydelige sokker, ser veldig innviklet ut det mønstret :) Lurer på om du kansje kan tipse meg om noen gode,danske nettsider om søm ?
    ha en fortsatt riktig så fin sommer :)

    SvarSlet
  7. Uha..der er stadig drøn på her på din kanal?? - skønt at kigge forbi...Knuser og smukke strømper.

    SvarSlet
  8. Det er nogle rigtig søde sokker du har strikket, håber din skulder snart bliver bedre.

    SvarSlet
  9. Meget fine sokker. Jeg synes også det er lidt svært at finde ud af hvordan man bedst kan tage billeder af sokker.

    SvarSlet
  10. Flotte sokker i skønne farver! Jeg glæder mig også til at se din FLS, den tegner lovende!

    SvarSlet