onsdag, september 19, 2007

Oppefra og ned trøje


Så blev den endelig færdig. Længe har den bare manglet en ribkant på et ærme. Og det bedste er at der næsten ingen montering er på sådan en trøje. Bare lige et par sting under hvert ærme og så hæfte tråde og vupti så er den klar til brug.
Jeg startede med 120 m og strikkede ribkant, delte maskerne i 1/6 til hvert ærme og 2/6 til hhv for og bag. Tog masker ud på hver side af maskemarkører på hveranden p indtil brystvidden var ok (målte efter en trøje der passer ham), ærmemasker på en tråd og strikkede derudaf indtil længden osse var ok. Satte masker fra tråd på strømpepinde, tog 1 maske ind i begyndelsen og slutningen af omgangen på hver 6. p indtil der var 50 m tilbage og strikkede til ærmelængden passede. Det eneste jeg nok vil ændre en anden gang er måden jeg har taget ud på. Jeg lavede omslag på pinden, men næste gang vil jeg nok strikke fb i masken istedet, så jeg undgår hullerne der blir ved omslag.

2 kommentarer:

  1. Wauh, sikke en herlig glad bluse du viser os. Det er rigtig sød. Har du en tilfreds ejer til blusen? Det håber jeg ;-).
    Mange hilsner
    Anne-Mette

    SvarSlet
  2. Vilka härliga färger. Är det lätt att göra tröjorna uppefrån och ner?

    SvarSlet