fredag, oktober 30, 2009

En verdensomsejling under havet


Så var det i går alle kommunens skolekor deltog i det store Spil Dansk Kor, hvor de opførte musicalen "En verdensomsejling under havet"


I mit forrige indlæg skrev jeg at 250 børn deltog, men det helt rigtige antal er nøjagtig 341 børn og jeg kan kun sige, at det gjorde de helt fantastisk godt.


Det var nogen trætte børn da forestillingerne var slut kl 21 i aftes, men da havde de også været i gang hele dagen, først med at øve, senere optrådte de med 2 forestillinger, hvor vi overværede den første. Ja og så sneg vi os faktisk ind igen til nr 2 forestilling (shhh sig det ikke til nogen), fordi det blev nu lidt kedeligt at sidde ude i bilen og vente, så vi ville gå ind i forhallen for at vente istedet og ja så "kom" vi til at gå lidt for langt;-). Jeg kan i den forbindelse sige at der er udmærkede ståpladser helt oppe foroven i oceanariet ;-)


Og så har manden da forresten fødselsdag i dag, så lige om lidt skal jeg ha´ gang i noget bagværk, så gæsterne i aften kan få lidt godt til ganen:-)

5 kommentarer:

  1. Det er så hyggelig med slike "levende" kulturopplevelser - ikke minst når man kjenner noen av dem som er på scenen.
    Gratulerer med dagen til mannen din, og god helg til dere alle!
    Pludrehanneklem

    SvarSlet
  2. Hils sønnike og ønsk ham tillykke med successen. Det er så sjovt at få sådan nogen oplevelser når man er barn. Man kan huske dem hele livet. Tænkte på om I har overvejet om han også vil spille teater for så ved jeg at i Hjørring spiller de jo sommerspil og der er næsten altid børn med. Der kan man både synge og spille teater og danse og komme med i et fællesskab, hvor det ikke handler om at være stærkest og løbe hurtigst. Nu kan jeg ikke helt regne ud om han er stor nok til at tage med toget frem og tilbage til Sindal, men det er en mulighed på sigt. I år ved jeg de skal spille Farinelli, men hold selv øje med hjemmesiden, hvis han skal til audition. Sæby-scenen spiller Ronja Røverdatter til næste sommer og der har været audition. Vi har jo ikke mindre end 150 børn på Sæby-scenen, der spiller teater og nogle voksne samt et voksenkor, så jeg tror det måske også kunne være noget, hvis I vil køre med ham.
    Nå- det er jo op til jer- bare lidt forbrugeroplysning.
    Tillykke med din mand

    SvarSlet
  3. Hej Karin
    Forbugeroplysninger er skam velkomne ;-)
    Jeg er næsten sikker på teater ville være noget for ham, men jeg synes lige han skal være en smule ældre. Vi må se om et par år. det kunne nu ellers ha´ været sjovt med Ronja Røverdatter :-)

    SvarSlet
  4. Det må have været en dejlig oplevelse - både for jer og for de unge mennesker, der optrådte!

    SvarSlet
  5. Hej Madame
    Det var en fantastisk oplevelse. Vi kunne rigtig se hvordan børnene levede sig ind i historien og munden stod da heller ikke stille på drengen da vi kørte hjem. Han havde oplevet så meget hele dagen og kunne blive ved med at fortælle :-)

    SvarSlet