onsdag, juli 22, 2009

Topstykke

Topstykket fra Bente Geil er røget af pindene.
Til min store skræk, flanede kanten forneden ret meget, men heldigvis rettede det sig efter vask.


Topstykket gør sig ikke ret godt uden indhold, så undtagelsesvis har jeg leget fotomodel.


Jeg er helt vild med Topstykket, den eneste klage jeg har er at jeg synes ærmerne er lidt for vide, men udover det, så er jeg tilfreds.


Jeg overvejede om jeg skulle strikke efter opskriften til Stort Topstykke, men da jeg har læst på flere blogge rundt om, at opskriftens størrelser er ret gavmilde tog jeg chancen og strikkede den største størrelse i den normale opskrift. Eftersom toppen passer mig, var det nok et klogt valg.


Fakta
Opskrift: Topstykke af Bente Geil
Garn og forbrug: Supersoft Topaz 195 gram
Størrelse: xl
Pinde: Rundpind nr 3½

4 kommentarer:

  1. Hvor er den flot, og farven er også super. Jeg går også og overvejer et topstykke til mig selv. Men har ikke bestemt mig endnu
    Merete

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare flot til dig.
    Godt du ikke lavede den større..
    Min egen er lidt for stor..
    Anja

    SvarSlet
  3. Den er da bare blever rigtig god og ser ud til at passe super.
    Det var ikke meget garn der gik til den....

    SvarSlet
  4. Den er rigtig flot til dig. Farven er bare super. Min er næsten færdig, men jeg er bange for den bliver for lille. Jeg havde nemlig også hørt det med de gavmilde størrelser.

    SvarSlet