fredag, juli 27, 2007

Tjuhej hvor det gik godt.


Vi havde en drøngod tur til København i går, og det er jo slet ikke så farligt at flyve. Da vi stod i lufthavnen i Aalborg var jeg godt nok noget nervøs og uha hvor havde jeg klamme hænder, men da jeg først var ombord på flyveren var det som om jeg bare tænkte at nu måtte det briste eller bære, jeg kunne jo ikke gøre hverken fra eller til så jeg måtte bare få det bedste ud af det. Og herregud det tog jo ikke lang tid inden jeg stod i Kastrup!
Vi tog toget ind til hovedbanegården og derfra var vi så på rundtur i Kbh og på kanalrundfart.

Vi gik en tur i Kongens Have og der fandt vi en bænk og slog og ned på og så slappede vi ellers bare af og nød det gode vejr. Det kunne nu godt ha været lidt varmere, men heldigvis var der tørvejr. Jeg undrer mig bare over om der overhovedet er nogen der snakker dansk i Kbh, overalt hvor vi gik blev der snakket engelsk, svensk, tysk, japansk og hullabulla sprog og det var godt nok ikke meget dansk vi hørte. Vi gik osse en tur på strøget og puha hvor man går som sild i en tønde, overalt blir man skubbet og mast og kørt på af diverse klapvogne og barnevogne. Det er altså ikke noget for mig at være sådan et sted med så mange mennesker. Man kommer nærmest til at sætte pris på at være en nordjysk bonderøv, heroppe er der da plads nok.
Da vi skulle hjemad og stod i gaten og ventede på at få lov at gå ombord blev der sagt i højtaleren at flyet til Aalborg havde tekniske problemer og var ude af stand til at flyve så de skulle ha fundet et andet fly til os og vi skulle til en anden gate. Puha man blir helt svedt ved tanken om hvis man var kommet i luften inden de havde opdaget problemerne. Vi blev ca 45 min forsinkede, men hellere det end at risikere noget.

7 kommentarer:

  1. Tillykke Jane - så fik du også prøvet det! Jeg fik først prøvet at flyve sidste år - turen gik til London ifølge m manden, og så tog han hjem og jeg havde nogle dage m veninder fra Patternreview, inden jeg fløj hjem alene - og så var det ligesom prøvet, og jeg følte mig helt velbevandret udi luftfart da vi tog til Provence tidligere på sommeren.. det er nemlig ret meget ligesom at køre i bus!

    SvarSlet
  2. Det er selvfølgelig helt greit!! Jeg har foresten gjort det samme =) Gleder meg til å følge deg videre på din blog ferd (",) Ha en strålende helg,nå skal jeg og mannen sette oss ned og dele en kald en.

    SvarSlet
  3. Sådan Jane- nu kan du også det.
    Grunden ti lat du har hørt så mange sprog er jo at I har været på turiststederne. Her kommer københavnerne på atypiske tidspunkter og aldrig i sommerferien.
    Godt at de rettede fejlen på flyet så I kom sikkert hjem.

    SvarSlet
  4. Dejligt at I havde en god tur - og fik set mange fine steder...
    kh
    Annette

    SvarSlet
  5. næste gang, skal I tage en tur ad parallel- strøget (tror jeg nok det hedder er ikke helt fra københavn (sorø)) Og husk at besøge Sommerfuglen der ligger ved Vandkunsten, der sælges det skønneste garn og andet godt. og ja, der kan være slemt på Strøget, jeg var der en dag, hvor der udover det du beskriver også var paraplyer, se det var forhindringsløb :-)

    SvarSlet
  6. Hejsa Jane..
    Godt at høre i havde en go tur..
    Og at du tog det med flyveturen som en heltinde;-))
    Og det er den helt rigtige infalds vinkel at have med oplevelsen med flyet, der er nogle mennesker der bliver sure over ventetiden, istedet for lige som dig, at glædes over de fandt fejlen inden flyet lettede...

    SvarSlet
  7. Så er opskriften på min blog;-))
    Velbekommen

    SvarSlet