søndag, april 25, 2010

Prøvelap

Jeg har længe tænkt på om det kunne lade sig gøre at afkode Annepaalandets grydelapper og nu har jeg så lavet en prøvelap. Ikke at den er blevet særlig køn, den er lavet i helt tilfældige farver af forskellige typer reste-bomuld. Det er jo som skrevet i overskriften, en prøvelap og det var i første omgang mønsteret jeg var mest interesseret i, om jeg kunne finde ud af, derfor har jeg ikke taget det så nøje om farverne passer sammen.

prøvelap 003

Nu skal jeg så lige ha´ finpudset opskriften (jeg skrev ned undervejs hvordan jeg gjorde) og købt noget bomuldsgarn i farver der matcher og så skal der godt nok hækles grydelapper.

Da det jo ikke er mig der er ophavskvinden til den slags grydelapper, vil jeg ikke offentliggøre opskriften, ej heller sende den videre til nogen. Jeg har afluret billeder fra Anne´s blog og det må I også gøre, hvis I vil hækle lapper af denne slags.                     prøvelap 002

5 kommentarer:

  1. Din prøvelap er da flot. Det gør da ikke noget at farverne ikke passer sammen. Du er heldig at du kan afkolde en så smuk grydelap ud fra et billed.
    Merete

    SvarSlet
  2. Flot! - og den er netop flot fordi farverne er så forskellige.

    SvarSlet
  3. Sikke en fin prøvelap, jeg har også hæklet lidt, det er nu sjovt når det er længe siden. Spændende og se hvilke farver du vælger at hækle dem i.

    SvarSlet
  4. Den ser nydelig ud Jane :-))

    SvarSlet
  5. Hei, og takk for besøket på bloggen min... :O)
    Ser at du også falt for disse flotte grytelappene som Anne har laget. Dine er kjmepflott, syns fargene passet bra sammen jeg... :O)

    Ønsker deg en strålende dag!

    SvarSlet