torsdag, juni 04, 2009

Hæklede gæstehåndklæder


Da Ingelisebladet kom ind af døren i sidste uge, faldt jeg pladask for de små hæklede gæstehåndklæder og i mandags gik jeg i gang med at hækle. Super hyggeligt hækleprojekt og jeg er altså vild med det der lidt "old-fashion" der er over dem. De to jeg har hæklet nu vil jeg bruge til en gave, selvom jeg slet ikke ved om hjemmehæklet er noget for modtageren, men på et senere tidspunkt skal der hækles nogen til mig selv. Jeg er SÅ vild med dem ;-))


Hvor er det heldigt at Coop altid har billigt bomuldsgarn og at kvaliteten faktisk er rimelig.



Opskriften kan findes i Ingelise - Alt om Håndarbejde Juni 2009
Hækles på nål nr 3 med almindeligt 8/4 bomuldsgarn.
Kanten hækles på nål nr 2½ med merceriset bomuldsgarn.
Til 2 gæstehåndklæder har jeg brugt i alt 120 gram bomuldsgarn og ca 30 gram merceriseret bomuldsgarn.

13 kommentarer:

  1. Disse var flotte! Vet ikke om jeg hadde hatt råd til å la noen tørke seg på disse ;)

    SvarSlet
  2. Kig også i Netto, de har ofte bomuldsgarn på tilbud - gerne rester, var heldig forleden at finde 11 ngl til 5,- stk.... endda økologisk...

    SvarSlet
  3. Jamen det er da ren nostalgi. Jeg har også i tidernes morgen hæklet mange køkken/gæstehåndklæder. Håber jeg kan hækle lidt til vinter - savner at strikke, men så sparer jeg jo pengene til garn. Ha, de bliver så omsat til bl.a blomster

    SvarSlet
  4. Dem har jeg også kastet ind som et "ind imellem projekt" for de er hammer søde Jane :-)

    Jeg er nemlig også til det lidt gammeldags romantik der er over dem.

    SvarSlet
  5. Jeg er også vild med hjemmestrikkede/hæklede håndklæder. Jeg er ikke helt sikker på at min kæreste synes det samme for når han skal skifte håndklæder får min farmors hjemmestrikkede altid lov til at blive i skuffen :-)
    Jeg elsker dem!

    SvarSlet
  6. åh så pent det var med hjemme-heklede håndklær =)

    SvarSlet
  7. De var väldigt smukke. Og det var da noget billigt garn, skal kigge på det, når vi kommer til DK i sommer.

    SvarSlet
  8. Ah - så delikat! Ser ut til å være deilige håndklær, og de er jo også en fryd å se på.
    Ønsker deg ei fin, fin helg!
    Pludrehanneklem

    SvarSlet
  9. Koselig med slike håndklær, de blir fine gaver. :o)

    SvarSlet
  10. Kjempeflotte håndklær! De inspirerer til etterfølgelse... Jeg likte godt den grønnfargen du brukte til kantene.

    SvarSlet
  11. flotte håndklær, morsomme og hekle er de også, kanskje jeg må finne fram litt bommulgarn, kanskje jeg rett og slett strikker noen også. takk for inspirasjon :)

    SvarSlet
  12. De bringer mig lige hjem til min far, hvor min mor og min mormors hæklede håndklæder stadig bruges som minde om to prægtige damer :-)

    SvarSlet
  13. disse var virkelig lekre :D Mener å huske at min oldemor hadde slike hengende på badet på gjesteknaggen :)

    SvarSlet