mandag, juni 02, 2008

Striber til Andreas


Trøjen til Andreas er færdig og den er helt sikkert en succes. Seriøst er det første gang jeg har lavet noget til ham, som han vil bruge, bortset fra sokker. Nu venter vi så bare på lidt køligere temperaturer, så den rent faktisk også kan komme i brug. Selv synes jeg den klæder ham fantastisk, men jeg er jo nok inhabil i den sag;-)
Den brune farve er perfekt til hans flotte brune øjne, som altid er det første folk lægger mærke til. Dem har han godt nok fået mange kommentarer til.
Jeg fik ikke brug for at købe mere garn, faktisk er der 35 gram brunt tilbage og 25 g blåt.
Fakta
Opskrift: Ingelise nr 6/2007
Garn: Hjerte Blend
Forbrug: 125 g lyseblå farvenr 603, 115 g brun farvenr 9283
Størrelse: 8 år
Pinde: Nr 2½ og 3
Ændringer: Ærmerne er lavet ca 5 cm kortere end det opskriften foreskriver.
Hot or not: For sulen den er hot.

The sweater for my son Andreas is finished, and it´s for sure a great succes. Seriously it´s the first time I actually made something , besides socks, that he wants to wear. Now we wait for the temperatur to cool down a little bit, because it´s too hot to wear it right now.
The brown color match his eye color so well. My son has very beautiful brown eyes and people allways comment them.

14 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot...én mere i kurven til ham! mht koldere vejr, så er det ikke i denne uge siger vejrudsigten...
    kh
    Annette

    SvarSlet
  2. ej, hvor er han söd! og en sej,sej drengetröje, godt gået. jeg overvejer en lignende model til min sön, dog i rödt, han ser nemlig ualmindelig flot ud i rödt.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Forstår godt at den er HOT - for den er da fantastisk klædelig til den unge mand :-))).
    Rigtig fin trøje - den skal jeg vist have 'prakket' på Lukas (og det bliver garanteret ikke svært).

    KH GitteB

    SvarSlet
  4. Ja det er ikke altid nemt at få de kære børn til at syntes om vores strik, dejligt han er glad for den, den er også rigtig klædelig og fin, kan godt forstå ham.

    SvarSlet
  5. Den er blevet rigtig sød. Det er fine farver sammen, og det ses tydeligt at den klæder ham, og at han kan li`den :-)

    SvarSlet
  6. Super fin trøje.
    En trøje der passer både til skoledag og hvis man skal et smut i byen.
    Mon ikke han bliver rigtig glad for den, når vejret bliver værre :-)) Det er vist sådan man skal sige nu!

    SvarSlet
  7. Flot trøje til en flot lille fyr:-) Farverne passer lige præcis til ham!

    SvarSlet
  8. Endnu et flot stykke strik !
    Kan godt forstå han ser tilfreds ud.

    SvarSlet
  9. heisann =) den genseren ble jo kjempefin =) og gutten kledde den godt ;)

    SvarSlet
  10. Hvor trøjen skøn og Andreas ligeså - flere af dem :-)

    SvarSlet
  11. Åhrr hvor jeg som barn, ung og voksen elskede alle (og det blev til rigtig mange) de trøjer, min mor strikkede til mig ;-)

    Det er lidt over 19 år siden, at min mor døde, men jeg har stadig flere af hendes håndarbejder, og samme har min ligeså gode halvdel, Rimkogeren, der selvfølgelig også blev begavet, da han kom ind i mit liv...

    SvarSlet
  12. Takk for koselig kommentar i bloggen, du har en riktig så fin blogg du og. Flott genser og flott gutt!

    SvarSlet
  13. Nååårrrh han er cute. Trøjen er superfin. Du kan altså nogle ting.

    SvarSlet
  14. Men du har helt rett! Han kler den godt:-D og jeg liker striper også: nydelig genser!!

    SvarSlet