tirsdag, maj 27, 2008

Grydelappeløsning/Potholders



Jeg har længe manglet et par gode store og tykke grydelapper. På Ravelry fandt jeg nogen og jeg har så lavet min egen version af dem. Jeg har lavet mine lidt størrer, fordi jeg altså hader at brænde fingrene. De er lagt dobbelt, sådan at forstå at jeg har hæklet 4 firkanter, der så er hæklet sammen 2 og 2 bagefter.
FAKTA
Opskrift: Basic Granny Squares
Garn: Mariposa fra Aldi, 100 % mercericeret bomuld 125m/50 g
Hæklenål nr:
Forbrug: 125 gr ialt, halvt hvid og halvt limegrønt
Hot or not: Hot, og mine fingre er not hot

I have long lacked a couple of good large and thick potholders. On Ravelry I found a pair and I have created my own version of them. I have made mine a little larger, because I hate to burn my fingers. They are made dubbel, in the sense that I have crocheted 4 squares, then join them together 2 and 2.

3 kommentarer:

  1. hvor er de blevet flotte!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Fine! Og god idé at lave dem dobbelt. Tak for linket for øvrigt, jeg ledte lidt efter sådan nogle firkanter til at lægge under mine potteskjulere, så ikke træet nedenunder får pletter.

    SvarSlet
  3. disse MÅ Man nesten ha doble ja *nikker* :) Ellers så har du valgt en superfin og delikat grønnfarge synes jeg =) Ha en fin dag :)

    SvarSlet