tirsdag, juni 16, 2020

Uldne striber

Stærkt inspireret af Annes flotte tørklæde, har jeg forsøgt at lave et der ligner ;) Anne deler rundhåndet ud af sin opskrift så det er bare at gå i gang.

Mit tørklæde var altså færdig i januar, men jeg har været lidt sløv med hensyn til at blogge og ved da heller ikke om jeg kan komme i gang igen. Instagram tager jo vældigt over, men på en måde kan jeg bedst li at blogge. Det føles mere "intimt" hvis man kan sige sådan. Som om man har lidt bedre kontrol over hvem som følger med, men det er måske bare noget vrøvl?

Nå, men tilbage til tørklædet....Mit er 2 meter langt og jeg har brugt det vildt meget i vinter, da jeg døjer med slidgigt i nakken og har brug for at holde mig varm.

I alt har jeg brugt 200 gram Supersoft/Højlandsuld fra henholdsvis Holst garn og Garnudsalg.

Eneste ændring i forhold til Annes opskrift er at jeg har lavet mit tørklæde 40 cm kortere og så har jeg strikket på p 3½ fremfor p 4 ellers er opskriften fulgt til punkt og prikke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar