lørdag, juni 20, 2020

Babytrøjer i massevis


Trøjer til små babyer i Afrika.

Jeg har strikket 19 små trøjer i år, men nogen af dem er allerede afleveret og jeg fik ikke lige taget billeder af dem allesammen.

Det er så hyggeligt et lille projekt, som mine arme kan holde til. Det kniber lidt mere med store projekter. Hvis jeg skal strikke noget stort bliver det kun lidt strik hver dag, så det vil tage noget længere tid, men det er i princippet også ligegyldigt.

Det er egentlig min mor der strikker til Afrika, men jeg hjælper hende indimellem så hun hurtigt får lageret fyldt op. Min mor strikker ikke hurtigt da hun er handicappet efter en blodprop i hjernen, men hun strikker pænt.

De fleste af trøjerne her er strikket i Oline bomuld fra Garnudsalg.dk 

Jeg overvejer lidt om jeg skal lave en "farmorkasse" (inspireret af Liselottes "mormorkasse") men det er jo lidt et sats, for hvem siger min svigerdatter synes det er fedt med hjemmestrikket babytøj? Det er jo ikke alle unge mødre der har lyst til den slags.
Min nuværende svigerdatter er jeg ikke i tvivl om vil være interesseret, men det er jo ikke sikkert det bliver hende, der bliver mor til mine børnebørn.
For det første er de begge meget unge endnu og for det næste er forholdet kun 4 måneder gammelt, så det er nok lidt tidligt at satse på børnebørn :D På den anden side tager det jo tid at lave en farmorkasse og der skal vel strikkes både drenge- og pigestrik ;)

4 kommentarer:

  1. Fantastiske fine små babytrøyer du har laget.

    SvarSlet
  2. Fine trøjer du har lavet.
    Hvad med en flyttehjemmefra kasse til drengene.
    Jeg er i gang med klude, små håndklæder, grydelapper og ligende. Så de har noget når de engang flytter hjemmefra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en god idé :) Tak for tips :)

      Slet