søndag, oktober 25, 2015

Hippie sokker

Jeg har fuldstændig forelsket mig i et par hippie sokker. Jeg så først et billede på FB og derigennem fandt jeg frem til designeren og hendes blog og endda hendes Pinterest profil.

Prøv lige at se de her flotte sokker (har fået tilladelse fra designeren til at bruge hendes billede)


Besøg hendes blog her og se en hel kavalkade af flotte hippiesokker.
Og hendes Pinterest profil, hvor der er endnu flere varianter af sokkerne. 

I en kommentar af ældre dato, har hun skrevet at der ikke findes en opskrift og hun bare har strikket og noteret undervejs. jeg har så fundet ud af at der så sent som i september i år, ER udkommet en opskrift på sokkerne i bogen Sukkalehti fra Novita.

Jeg forsøger mig med at strikke sokkerne uden opskrift. Dvs. jeg bruger min egen opskrift på knæstrømper som grundopskrift. Strikker den selvfølgelig noget længere da jeg vil ha´ dem til at gå over knæene. Ribben laver jeg med en snoning, som jeg kan se at flere af sokkerne har. Hvis I studerer billederne lidt kan I se at der er rigtig mange forskellige varianter bare på ribben. 
Jeg har fundet forskellige diagrammer på nettet som jeg bruger og håber at jeg ender op med et par hippie sokker der ligner nogenlunde :-) 






11 kommentarer:

  1. De der sokker er da lige til at blive glad i låget af at se på... God strikke-lyst.

    SvarSlet
  2. De er godt nok flotte og må være sagen på en trist og grå dag. Glæder mig til at se din version færdig

    SvarSlet
  3. Det blir flotte sokker. Så flott at du linket til den finske bloggen. Har også lyst til å strikke slike sokker

    SvarSlet
  4. Så morsomme sokker! Man blir glad av å strikke med så mange farger. :)

    SvarSlet
  5. Skjønner godt at du fikk inspirasjon til å strikke av disse sokkene! Synes din versjon ser veldig fin ut :) Gøy å strikke med mange farger og med ulikt mønster :)

    SvarSlet
  6. Ajjjjjjjjj hvor er de SKØNNE :-) glæder mig til at se dine, når de er færdige. Jeg elsker også lange strømper. Sælger du dine strømper et sted? :-)

    SvarSlet
  7. Ajjjjjjjjj hvor er de SKØNNE :-) glæder mig til at se dine, når de er færdige. Jeg elsker også lange strømper. Sælger du dine strømper et sted? :-)

    SvarSlet
  8. Jeg har også forelsket mig i dem. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at strikke det mønster der kommer under ribben. Hvordan pokker får hun den hvide maske til ligesom at ligge sig udenpå farverne/strømpen?? ��������

    SvarSlet
  9. Fantastisk flott;) og kul og deilig lek med farger!!!

    SvarSlet
  10. Super fine! Jeg bliver nok nød til at købe mine strømper

    SvarSlet