lørdag, august 18, 2012

Tiden flyver

Ferien er slut for mig og ungerne.

Jonas og Andreas er startet i henholdsvis 4. og 5. klasse og lektie-tyraniet er allerede begyndt.

skoledag 001

Nicolaj er også begyndt igen efter ferien, på produktionsskolen i Hjørring. Hans store drøm om en karriere i militæret er midlertidig sat på stand-by, da han blev erklæret uegnet fordi han er for tynd……ja det kan man også være. Et bmi-tal på 17 er for lidt til militæret…..det skal være mindst 18,5, så nu træner han og spiser proteinpulver beregnet til undervægtige, ja jeg ved ikke om det virker, men det er sådan han vil ha´ det og så må vi se…..

Manden er stadig sygemeldt på grund af diskusprolaps og desværre er der ikke meget bedring, så det har sat mange tanker i gang om fremtiden…..

Jeg har fået en ny hobby…..jeg samler på retro Pyrex. Indtil videre er det lykkes mig at få fat på 5 stk ildfasta fade/skåle og 3 låg dertil. Jeg husker fadene/skålene så tydeligt fra min barndom og har altid ønsket at ha´ sådan nogen, så fra nu af køber jeg alt hvad jeg finder. Det ser dog ud til at det mest er de runde fade/skåle der er at finde. jeg har set på internettet at de kan fåes både firkantet, ovale, trekantet og som sovseskåle, mælkekander, kopper og tallerkener osv, men det er jeg endnu ikke stødt på i genbrugsen.

Her ser I  min fangst fra genbrugsen…..

Genbrugsguld 008

Genbrugsguld 009

Mere pyrex 001

pyrex rustic 001

Jeg strikker selvfølgelig og lige nu er det et sjal….hjemmelavet opskrift….der får mest opmærksomhed, men selvfølgelig er der strømper på pindene som altid.

3 kommentarer:

  1. åååhhh, husker så godt de der skåle, og synes de er superflotte. og for lavt BMI, hvor bliver jeg bare forarget over den store kropsfokus vores samfund har idag, ligemeget hvad de skal de unge mennesker, så er man enten for det ene eller det andet.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Disse ildfaste skålene vekker barndomsminner!
    Jeg selv har bare en igjen nå; de andre har gått i stykker etter tur. God helg!!

    SvarSlet
  3. Ja, man kan også veje for lidt. Jeg håber han når sit BMI inden længe og at din mand må komme sig over sin diskusprolaps.
    Skålene er rigtig søde, jeg kan godt huske dem.

    SvarSlet