lørdag, november 13, 2010

Traditionen tro…

….skal min far, blandt andet, ha´ sig et par strømper når han på mandag har fødselsdag.

strømper bedstefar 001

Det er en stor dag, for ikke nok med at han bliver 65 år, så går han også på pension. Min far har været selvstændig vognmand, men den forretning solgte han for sådan ca 7 år siden, da han blev ramt af et par blodpropper. Ved siden af vognmandsforretningen har han altid drevet landbrug, men nu er det også slut. De sidste 3 kalve bliver afhentet til slagtning i næste uge og gården er til salg. Hmm…underligt, men det er vel livets gang.

Strømperne er strikket i Austermann Step Duett på p 2½. Garnet er fra en restekasse købt hos Markno inden hun gik over til at være økologisk Smiley

8 kommentarer:

  1. Hmm ja, det må være en underlig følelse - men stort tillykke med din Far :)
    Lækre strømper.

    SvarSlet
  2. Jeg kan garanterer dig for, din far har en underlig følelse. Kalvene og gården..mange tanker løber igennem ham i denne tid.
    Til lykke med ham. Han fylder det samme, som jeg gør til næste år :-)
    Du leverer atter smukke strømper, og du er fantastisk til at finde flot garn. God weekend.

    SvarSlet
  3. Det er en underlig foelelse, men jeg maa indroemme jeg elskede da mine foraeldre tog pension. Pludselig var det noget helt andet at besoege dem og ogsaa naar de kommer her, for nu har de jo tid til det de vil. Tillykke til din far.

    Jeg fandt lige din blog via en eller anden anden blog, som jeg ikke kan komme i tanker om hvor var. :)

    SvarSlet
  4. Tillykke med din far på mandag; har faktisk for et par dage siden tænkt på hvordan det står til hos den forhenværende vognmand og fruen...;o)
    Synes ikke det er længe siden vi var naboer; da blev han 30 år...!!! Og det er da heller ikke ret længe siden han blev 40... Ih, som tiden flyver... Synes osse det er underligt at tænke på at der ikke længere skal være dyr på gården og den skal sælges; jeg bli'r skisme da lidt vemodig...
    Hils mange gange og ønsk tillykke med den store dag og pensionisttilværelsen... ;o)

    Flotte flotte strømper; dem ved jeg din far vil elske... :)

    SvarSlet
  5. Altid dejligt med stroemper. Tillykke med din far. Det er en ung far du har (min bliver 78 naeste gang).
    Det er altid en underlig foelelse naar der sker forandringer i ens foraeldres liv ikk????

    SvarSlet
  6. Tillykke med din far i morgen, det bliver en forandring for ham men mon ikke han finder nye projekter i sin tredie alder.

    Dejlige strømper det kan jeg godt forstå han glædes over.

    SvarSlet
  7. Tillykke med din far. Mine forældre er også på vej til at sælge deres livsværk, jeg synes også det er lidt vemodigt. Flotte sokker du har stikket til din far :-)

    SvarSlet