mandag, februar 15, 2010

Tankeløst


Udfordringen er til at tage og føle på når man strikker et retstrikket sjal, men da jeg startede på det, havde jeg lige brug for et "tankeløst" strikketøj. Jeg skulle nemlig med ungerne hen i den lokale idrætshal, hvor der hver 4. lørdag er "F.U.N. i hallen", det vil sige jeg skulle tilbringe 4 - 5 timer med bare at holde et vågent øje med dem og så kunne jeg jo ligeså godt medbringe et strikketøj. Dog tog det lidt tid inden jeg fik det listet op af tasken, jeg er nemlig ikke vild med at strikke offentligt, men da der var to andre mødre der fandt garn og pinde frem, kunne jeg jo ligeså godt finde mit frem også :-)

8 kommentarer:

  1. Jeg kan godt huske hvor svært det er i starten at strikke i offentligheden, men der bliver hurtig en vane
    Merete

    SvarSlet
  2. Ha ha, troede kun det var mig, som ikke kunne få strikketøjet op af tasken. Det er nogle lange lange timer når man er med børnene til sport. Ofte er vi afsted til badminton fra tidlig morgen til omkring spisetid. Måske skulle jeg våge springet på torsdag.....

    SvarSlet
  3. Strikketøjet er altid med her hos mig.. og jeg strikker gerne alle steder. Det giver ofte anledning til samtaler med andre, som gerne vil strikke eller bare er nysgerrige... Børn er især optagede af det man gør med garnet og pindene...

    SvarSlet
  4. Ved du hvad Jane, når jeg er med ungerne til atletik har jeg også strikketøj med. Det bedste ved det er alle de opmuntrende kommentarer jeg får fra de søde ældre damer, der går til seniordans i lokalet ved siden af.

    SvarSlet
  5. Ha ha... Ja, jeg kender sørme også fornemmelsen...
    Til en stor håndboldopvisningskamp i vores flotte nye Idrætscenter Vendsyssel, dukkede jeg pludselig op på STORSKÆRMEN... - strikkende og meget koncentreret... En underlig blanding af grin og mumlen bredte sig i hallen; og jeg får da stadig at høre for det en gang imellem... Dårligt menneske der ikke er værd at grine af... ;o)

    SvarSlet
  6. Godt å ha et tankeløst strikketøy til sånne anledninger!

    Ser du har strikket to nydelige eksemplarer av Olive. Jeg har så lyst til å strikke den jeg også, og siden det er det dansk mønster så lurer jeg på om du vet hvor det er mulig å få kjøpt det?

    Har bare sett det som et kit og med porto og toll vil det koste mye over 1000 kr til Norge, og det er rett og slett for dyrt synes jeg. Ha en fortsattt fin dag! :-)

    SvarSlet
  7. Nå, engenligt sjovt med dine kommentarer på dit indlæg, jeg troede ikke vi var så mange der syntes det er svært at strikke offentligt, men så snart der er en mere der strikker er det meget nemmere...tilbage til dit strik, jeg er altså vild med nemt strik, for så kan man se fjernsyn, læse blog osv. samtidig...knuser til dig

    SvarSlet
  8. Ja, det er altså ikke så tosset med sådan noget "automatstrik" og det er så også det der gør, at man er nødt til at have flere ting igang samtidig ;)

    SvarSlet