tirsdag, april 22, 2008

Barselsgave


Så fik jeg gang i strikkepindene igen, og endelig er jeg blevet færdig med det, der skal være barselsgave til svigerinden og brormand.
Trøjen er en gammel klassiker, som er set mange gange i blogland, så den er der vel ikke så meget at sige om.
Bukserne er strikket efter en opskrift fra Hjertegarn.
Sættet er måske lidt drenge-agtigt, men hun siger selv, hun tror det blir en dreng. Skulle det blive en pige, tjaa, så må det gå alligevel. Det blir ikke anderledes!
Jeg vil ha lavet en lille djævlehue til sættet, men det må vente lidt. Lige nu er der andre ting i spil.
FAKTABOKS
Opskrift: Bette fra Designclub.dk og bukserne fra et hæfte fra Hjertegarn
Garn: Bumbo strømpegarn(råhvid) og strømpegarn fra COOP (beige)
Forbrug: 140 g råhvid og 75 g beige
Pindenr: 3

11 kommentarer:

  1. Heldige brormands lille stump - at faster kan fremtrylle sådan et lækkert sæt :-)

    SvarSlet
  2. Fint sæt. En "piget" knap i bette eller bånd i djævlehuen kan løse dit problem. Det sagt, så synes jeg ikke det er for drenget til en pige.

    SvarSlet
  3. En bedre barselgave kan man ikke ønske sig :-)

    SvarSlet
  4. Uha, det er kært! Det passer da fint til både en dreng og en pige, så ingen problemer der.
    Kommer til at tænke på, at det måske også snart er tid til at få gang i barselsgaven til min kusines lille ny der ventes til juni ;-)

    Kh Karen S

    SvarSlet
  5. Det er et meget flot sæt og jeg syntes, at det kan bruges til både dreng og pige.
    Kh. Bebiane

    SvarSlet
  6. Super fin trøje. Sådan en bestiller jeg vist hos dig, når jeg ved lidt mere om det er baby blå eller baby lyserød i maven.

    SvarSlet
  7. Hej Majsen
    Du siger bare til når du ved noget:-)

    SvarSlet
  8. Det er da et flot sæt, og kan da saktens bruges til både dreng og pige.
    KH Lise
    der ikke er forsvundet helt:o)

    SvarSlet
  9. Lækkert, sødt sæt.
    Jeg synes også at det sagtens kan bruges til en dreng og en pige.
    God weekend
    Stine

    SvarSlet
  10. Nydelig sett! Passet godt sammen, selv om det er forskjellige design. Den buksen var inspirerende, morsomt å blande striper og ensfarget på den måten.

    Takk for titten, du har en flott blogg!

    SvarSlet
  11. Kjempefint sett, jeg synes ikke det var så gutteaktig, men du kan jo brodere på et par rosa blomster både på genseren og buksen om det skulle bli en jente.
    (men jeg ville beholdt det slik det er nå uansett jeg)

    SvarSlet