lørdag, september 06, 2014

Aalbæk løbet 2014


I går aftes deltog jeg i Aalbæk løbet på 11 km ruten. Ruten gik ud gennem Aalbæk klitplantage og det havde jeg ikke lige forudset.......set i bagklogskabens lys, så burde jeg ha´ regnet den ud inden ;-)

Jeg er kun vant til at løbe på asfalt og selvom det er hårdt for ben og knæ, så synes jeg turen i skoven var hårdere end det jeg er vant til. Jeg er skrækslagen for at få skader, så jeg følte hele tiden at jeg skulle holde øje med underlaget......grene der lå på stien og ujævnheder. En fod i et hul man ikke har set og skaden kan lynhurtigt være sket.

Jeg var så opsat på at få en god tid så jeg lagde alt for hårdt ud fra start og endte selvfølgelig med at løbe i positiv split......dvs sidste halvdel af løbet er løbet i en dårligere tid end første halvdel. Det optimale er modsat, så det var øv. 

De første 7 km gik så fint og jeg havde super mellemtiden, men nøjagtig ved 7 km gik gassen af ballonen og jeg lover jer de sidste 4 km var hårde at komme igennem.......de føltes nærmest endeløse, men jeg gik ikke så meget som en meter........alle 11 km blev løbet selvom det var noget sløvt til slut.

Jeg havde regnet med en sluttid der var bedre end de tider jeg normalt løber 10 - 11 km på da man ofte løber hurtigere når man deltager i et officielt løb, men min sluttid endte nøjagtig som mine almindelige tider......lidt øv, men det havde dog været værre hvis jeg var endt med at løbe langsommere. 

Jeg er dog overbevist om at havde jeg løbet på asfalt havde jeg fået en bedre tid ;-) Skidt pyt, jeg var med og det er det vigtigste og jeg konkurrere jo kun imod mig selv :-) 

5 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er du sej,både angående løbet og dit vægttab...hold k**t hvor er du god....STORT tillykke og hatten af for dig mange gange:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  2. Det er flot klaret og sejt at du gennemførte :-) Søde småprojekter i sidste indlæg :-)

    SvarSlet
  3. Rigtig gået "gået"....du gennemførte, det er super flot ;-)

    SvarSlet